Det är det där lilla extra som räknas...

Idag har jag varit med om en alldeles förträfflig dag! Egentligen var det mesta som vanligt, men på många olika sätt har vi lyckats sätta guldkant på all vardag. Anna och jag tog med oss en god kycklingssallad till jobbet med en god dressing och varsen baguette. Det var så gott att slippa varma koppen och ostmacka. Solen sken också så vi var ute lite längre med barnen, de lekte bra själva så vi kunde stå och småprata lite. Kan en hel del fraser på holländska också. Idag sa jag "Pot the fitzers gans the well alle barne" som betyder "Ställ cyklarna längs med väggen alla barn". Det är inte så svårt om man bara försöker...
Alla föräldrar var av någon konstig anledning lite tidigare idag så Anna och jag hann med en buss 20 min tidigare än vanligt, med andra ord var vi också hemma 20 min tidigare. Eftersom det var vår tur att laga mat hoppade vi av uppe vid affären för att handla. När vi kommer fram ser vi att det är en marknad framför affären. Även fast vi inte fyndade något så var det lite speciellt, lite guldkant! På det topphumör som vi var bestämde vi oss för att överraska de andra med en efterätt. Massa frukter (Kiwi, mango, banan, päron, apelsin och stora fina jordgubbar) redo att doppa i smältchoklad!
Den blev mycket uppskattat! 
  


Som grädde på moset har vi sovmorgon imorgon och har blivit lovade "maten på bordet" när vi kommer hem
Nu väntar promenaden igen, idag blir det jag, Sara och Sofie =)


Kommentarer
Postat av: gun igen

härligt härligt, jag blir alldeles varm i hjärtat när jag läser om vad ni gör.
mums så gott det lät.
om ni kan skriv gärna ner ord som ni lär er, kan vara bra att ha nästa år för kommande elever.
kram kram

2008-04-08 @ 20:06:50
Postat av: malin

åh! härligt! det där lilla extra gör så mycket! jaa, nästa gång du kommer hit måste det bli av med en lång-fika! kraam!!

2008-04-08 @ 22:20:31
URL: http://marne.blogg.se
Postat av: Simon Widholm

Hej elina! är allt bra med dig?... visst är du klar med praktiken du hade här för länge sedan nu... fattar inte att det är så svårt att träffas. Vi sa ju att vi skulle hitta på nått Du, Antan jag och hannah... vi får ta det nästa gång.

Ha de superbra, kram / Simon

2008-04-10 @ 13:53:58
URL: http://www.storebrorsan.blogg.se
Postat av: anton

Hej=)=)=)=)=)
vad gott det ser ut!!!
puss puss

2008-04-10 @ 23:02:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0