Holland

NU, äntligen har vi lyckats fixa internet i vår lägenhet ,UNDERBART!
Egentligen hade jag inte behövt det, men eftersom jag var så inställd på det från början så måste jag erkänna att jag känner ett beroende trots allt.

Vi har det superbra måste jag säga och min praktik går som en dans. Barnen är mellan 6 veckor och 4 år så med andra ord tar jag hand om små pyttebebisar. Åhåå jag vill ta med mig alla hem! Personalen är bra, fast det kan vara lite svårt att kommunicera med dom om inte kan engelska. Jag har upptäckt hur mycket man använder kroppsspråket när man pratar, jag förstår väldigt mycket av vad barnen vill utan att jag förstår vad dom säger. 

Tillburg, ungefär lika stor som Malmö, är cyklisternas stad. Man cyklar överallt och cyklisterna har sina egna trafikregler kan man säga:P Jag har nog cyklat i snitt 2 timmar om dagen, skönt men jobbigt. Vi bor 10 min från stan med cykel, i ett studentområde. Egentligen har vi varsett rum men Anna, jag, Sofie och Sara har flyttat ihop våra sängar, det blir så ensamt annars =) Alexandra och Lina bor i den andra lägenheten! Dom är 17 år och har sina egna rum, jag är 20 och vågar inte sova själv, det är lite oroväckande! Lägenheterna är helt OK men tyvärr måste vi ha gardinerna fördragna hela dagarna pga. otrevliga Manliga grannar (borde färgat håret innan jag åkte).

Holländarna röker överallt och jag passivröker säkert 3 cigaretter om dagen, men ändå väger allt det positiva högre!! Självklart längtar jag hem nåt otroligt, men än så länge har jag bara gråtit 2 ggr och det är helt okej för att vara mig. Mest saknar jag Anton, med honom här skulle allt vara perfekt!
Väntar precis på att maten ska bli klar, det är sofie och saras tur att laga, är hungrig som en varg, dom äter nästan Aldrig här!

KRAM på ett tag

    
Sara,Sofie,Anna      Inrökt pub                  Shopping          Cykelgarage    Jag äter Croquette

Kommentarer
Postat av: gun

Kul att höra att du trivs och att du har det fint. Piska på de andra om du blir hungrig...
Vi kom hem fint igår. Hann tom med 17 tåget men det var med 1 min marginal, pröva inte.
Längtar efter nästa rapport
Hälsa tjejerna o smaklig tacos
Kram Gun

2008-04-04 @ 17:44:57
Postat av: anton

Hejsan älskling!
åh vad roligt det är att läsa hur ni har det.. segt att alla röker hehe... gnska jobbigt faktiskt!
saknar dig masor ska du veta men det är skönt o höra att du trivs och att du har det skoj!=)
ja kommer inte ihåg mitt lösen på bloggen ska försöka fixa så du kan läsa hehe..
skoj med bilder också, lägg upp mer
det är roligt!
massa kramar o pussar ha det skoj ikväll på partajet hehe!!!
puss

2008-04-04 @ 17:55:26
Postat av: malin

Låter spännande!
Du kommer va kedjerökare när du kommer hem igen;) kanske blir nikotintabletter i studentpresent då!
Ta hand om dej! Kram

2008-04-04 @ 22:41:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0