Barcelona

Ojojoj
Precis hemkommen från en av Europas absolut vackraste städer.
Med en, numera 50 årig pappa, Stina, 2 systrar + systers kompis, pappas sambo + dotter  har jag spenderat några otroligt fantastiska dagar i 38 grader!!!

Flygrädd som jag e var jag sjukt nervös inför flygresan, men allt gick faktiskt bra. Satte mig precis vid nödutgången och när jag fick hålla Stina i handen gick allt bra! Varje gång jag flyger bestämmer jag mig för att aldrig göra om det... ändå har jag flygit tur o retur 3 gånger på 3 månader =P Varför utsätter jag mig själv för denna stress?
Jag har kommit på att om jag tänker att döden inte är så farlig, att "dör jag så dör jag", blir jag lite lugnare. Men hur kul är den tanken EGENTLIGEN? =D

Förutom flygresan har jag upplevt allt man SKA i Barcelona. Jag har åkt turistbuss till alla sevärdheter med kamera runt halsen och hörlurar i öronen för att få all information om varje kyrka och kloster. Jag har legat på stranden brevid alla toplessbrudar och sliskspanjorer och känt mig som en flodhäst. Vi har haft inbrott i lägenheten och ficktjuvshänder i fickorna. Jag har gått på La Rambla och spridit småslantar till alla förstelnade människor, clowner och dansare. Jag har köpt billiga sjalar och blivit arg över alla överpriser som jag som turist går på. Jag har åkt taxi i 500 km/h och blivit avsläppt nånstans jag inte visste var. Jag ätit paella med sangria och smakat alla möjliga sorters tapas. Jag har ätit vattenmelon och baguett på stranden och blivit MÄTT av det. Jag har varit på klubbar och dansat rumpan av mig för att sedan gå hem sur över att alla killar/män/gubbar varit alldeles för närgångna... Men mest av allt har jag varit på en FC Barcelona match och sett riktig fotboll på en fet stadion där hemmalaget naturligtvis tog hem segern. Folkfest till tusen!

Jag har gjort ALLT!

                   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0