20 år o allt...

Nej, jag kan inte vänta med att skriva!
Det är ju så mycket som har hänt sen sist. Jag har hunnit med 3 veckors praktik på en natt och helgöppen förskola. Massa mysiga barn att natta och trevlig personal att sitta uppe och babbla med när barnen somnat. Det är helt knaisgt va roligt jag haft! Dessutom hade jag ju turen att få plats i eskilstuna, med andra ord fick jag vara med min arbetslösa pojkvän i massa dagar =)

Dessutom har jag hunnit med att tatuera mig, fira påsk och fylla år. Tatueringen är egen design, symboliserar Anton och nej, det gjorde faktiskt inte ont!!! Det jobbigaste är att man inte får bada på en månad, jag som älskar att bada.

Min födelsedag firades först i Eskilstuna, Anton kom med frukost på sängen och ett fint paket. Paketet innehöll en Melodica och jag känner en stor press på att lyckas prestera. Den första låten jag lärde mig var Lottas födelsedagssång och sedan Hello saferide, så mycket längre har jag faktiskt inte kommit, men Love me tender är på G! Vi åkte vidare till min kära hemstad och firade med mor, Mats, Lisa och Alice på kvällskvisten. Vi åt årets första svenska jordgubbar och doppade i smält, varm choklad, mumma!
Resten av firandet vill jag helst glömma, Lördagen med mammas släkt, söndagen med pappas släkt och sedan hos kusinen på kvällen. Jag har ätit upp mig 3 kg, på allvar. Men det kanske det var värt med tanke på alla underbara presenter jag fått. Förutom melodican: En laptop, cykel, eltandborste med massa onödiga men kuliga finesser, en rakapparat, respengar till Holland, wokpanna m. tillbehör, böcker, rosor, påskägg, äggkoppar, mustaschmemory och massa annat smått och gott! (ibland är det bra med stor släkt)
     

Förresten fick jag en JÄTTESTOR väska med. Den håller jag på att packa för fullt inför Holland! Till min stora skräck upptäckte jag precis nyss att endast min necessär väger 4 kg, allt får tillsammans väga 20 kg, hur ska det gå!? Jag är verkligen usel på att vara sparsam på packningen... Speciellt när det gäller krämer o sånt, hur klarar man tre veckor utan skrubb liksom?
Jag är i alla fall spänd till tusen nu men vet att allt kommer gå super, bara jag får med mig min feta necessär. (Ska nog gå och rensa den nu)
 

Inser nu att jag borde skriva oftare så det inte blir så här kortfattat och ihoptryckt. Förhoppningsvis kommer ni kunna följa mig här, under min 3 veckor långa vistelse i Holland.
Kram från mig för en tid fram över.

Kommentarer
Postat av: Karin

Hej Elina och världens största grattis i efterskott!!!

Anar att du är i Holland nu, eller kanske sitter på planet dit? Vad vet jag. Hoppas ni får det riktigt bra där borta. Låter spännande att få åka dit på praktik.

Ha det :-)

Kram kram Karin

2008-03-29 @ 18:08:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0